zaterdag 20 november 2010

De Oude Vent

De oude vent in de trein
Kijkt bos
En wil liever niet dat ik
Zit tegen over van hem.

De trein is vol
Hij kijkt me aan als en kakkerlak
Ik kike hem aan as en oude lul

Ik stap bij ongeluk op hijs schoenen
-je stapt on mij schoenen- pas op- zegt de oude vent
-ja’ pardon meneer – Ik zegt terug- sorry het was niet express.
-Cha’ spugt de meneer in mij gezicht.

He ruffles his Telegraph newspaper in my face
This man is like a dead leaf
Lost in the wrong season

Hij kikjt me aan van over the top of de krant
Hij vetrouwd mij niet
De oogen zegt genoeg

Ik kijk hem terug van achter mijn zoonenbril
Ik vetrouw hem ook niet.

Verbaasd mij niet dat deze oude vent stemmed op
Geert Wilders.

Oude lul.
Cha’

Nog 15 minuut
Dan Amsterdam Centraal Station
Dan ben ik
Op mij gemaak
met alle de ander niuewe nederlanders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten