dinsdag 29 november 2011

Ik ben een jager.

Ik ben een jager,

En ik jaag graag
Op jongens en meisjes
die een jas dragen met een
bontkraag.

Ik wacht bij de kermis op het plein
Met zicht op de botsautootjes
Het is bijna middernacht
De mist hangt over de gesloten attracties
In de verte zie ik mijn prooi.
De rode punt van brandende Marlboro Lites.
Hangt in de lucht,
Ik weet dat ze daar zijn.
Ik zie de witte lampjes van de brommers en
Hoor het irritante geluid van meerdere brommers op de weg.
Ik adem in en uit en luister.
Ik hoor het stoere praten van tieners
de gillende stem en het gegiegel van de dames
de brutale stomme lach van de
nog jonge mannelijke variant.
De jongens proberen elkaar uit te dagen
Om de meisjes te overwinnen
Een bacardi breezer fles is kapot gemaakt)
een vechtpartij breekt los
De politie op het plein is bang
En doet niks,
De mannen en vrouwen in blauw pak blijven op een afstand.
Ik maak mijzelf klaar, en kijk in mijn vizier.
Ik wacht...op een goed schot.

Ik ben een jager.

En ik jaag graag
Op jongens en meisjes
die een jas dragen met een bontkraag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten